bip

ue

disabled_persons

 

facebook

deaf_personscontrastfont_smallerfont_bigger

Komunikat Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach dotyczący reklam wyborczych

wybory
budynek ZDM

W związku z nadchodzącymi wyborami na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach informuje, że jedyną dozwoloną formą reklam wyborczych w pasach drogowych na terenie miasta są plakaty mocowane do słupów oświetlenia ulicznego.
1. Umieszczenie takich reklam wymaga uzyskania dwóch zezwoleń:
a) zezwolenia na lokalizację reklamy.
b) zezwolenia na zajęcie pasa drogowego.

Oba dokumenty są wydawane przez zarządcę drogi w formie decyzji administracyjnych.
Stawka opłaty za zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia reklam wynosi 3,50 zł za 1 m² powierzchni reklamy na dobę.
Przed wystąpieniem o wyżej wymienione zezwolenia konieczne jest uzyskanie zgody właściciela słupów oświetleniowych.
W przypadku latarni miejskich – zgody udziela Wydział UK Urzędu Miejskiego w Gliwicach. W przypadku latarni należących do Tauron Dystrybucja S.A. – zgody udziela Tauron Dystrybucja S.A.
2. Obowiązują ograniczenia dotyczące reklam wyborczych:
a) Każdy komitet wyborczy może umieścić maksymalnie 500 plakatów w pasach drogowych na terenie Gliwic.
b) Maksymalne wymiary plakatu to 594 mm (szerokość) × 841 mm (wysokość).
c) Nie dopuszcza się umieszczania reklam wyborczych w formie banerów, flag oraz przyczep samochodowych.

Wszelkie dodatkowe informacje można uzyskać w referacie reklam i odszkodowań komunikacyjnych, w Zarządzie Dróg Miejskich w Gliwicach:
Anna Górska – tel. 32 300 86 18
Artur Gałązka – tel. 32 300 86 17

grafika - www.gov.pl
fot. M. Kondrusiewicz