KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA WIZERUNKU
(MONITORING MIEJSKI WIZYJNY W ZAKRESIE MONITORINGU DROGOWEGO)
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), obowiązującego od 25 maja 2018 r., informuję, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych w postaci wizerunku jest Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach, ul. Płowiecka 31, 44-121 Gliwice. Kontakt z administratorem jest możliwy także za pomocą adresu mailowego: zdm@zdm.gliwice.eu.
- Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest Aleksandra Cnota-Mikołajec. Kontakt z inspektorem jest możliwy za pomocą adresów mailowych: iod@eduodo.pl
- Pani/Pana dane osobowe w postaci wizerunku przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO oraz art. 20 ust. 5, 12, 14, i 20, art. 20b ust. 1 oraz 43a ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2222 z późn. zm.) w celu:
- rejestracji zdarzeń, celem zapewnienia bezpieczeństwa osobom przebywającym na terenie Miasta Gliwice,
- zapewnienia bezpieczeństwa infrastruktury i zasobów Miasta Gliwice.
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
- organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działających na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
- inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z administratorem przetwarzają jego dane osobowe w celu realizacji zadań serwisowych urządzeń rejestrujących.
- Pani/Pana dane osobowe w postaci wizerunku przechowywane będą maksymalnie przez 30 dni.
- Ma Pani/Pan prawo do żądania od Administratora:
- dostępu do nagrań w uzasadnionych przypadkach,
- informacji o istnieniu monitoringu, jego celach, zakresie itp.,
- usunięcia i ograniczenia przetwarzania danych,
- anonimizacji wizerunku,
- przetwarzania wizerunku przez ograniczony czas,
- do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
W celu skorzystania oraz uzyskania informacji dotyczących praw określonych powyżej (lit. a-f) należy skontaktować się z Administratorem lub z Inspektorem Danych Osobowych.
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ustawy o ochronie danych osobowych, a od 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- Dane osobowe są przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Przekazywane są również w związku z porozumieniem w sprawie wspólnej realizacji zadań do Centrum Ratownictwa Gliwice, ul. Śmiałego 2b, 44-100 Gliwice. Podmiotem przetwarzającym w zakresie gromadzenia sygnału oraz udostępniania go do Centrum Ratownictwa Gliwice jest Śląska Sieć Metropolitalna Sp. z o.o., ul. Bojkowska 37p, 44-100 Gliwice.
- Administrator nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
- Administrator nie prowadzi zautomatyzowanego podejmowania decyzji oraz profilowania.